FuarGenelMODA

LeShow Deri ve Moda Fuarı, İkinci Kez İstanbul’da Kapılarını Açtı

LeShow Deri ve Moda Fuarı, İkinci Kez İstanbul'da Kapılarını Açtı

Deri sektörünün en önemli fuarlarından LeShow Deri ve Moda Fuarı, ikinci kez İstanbul’da kapılarını açtı. 16 – 18 Ocak 2020 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi‘nde düzenlenen 2. Leshow İstanbul Deri & Moda Fuarı, deri sektöründeki ünlü tasarımcıları, üst düzey markaları ve satın almacıları bir araya getiriyor.

Deri sektörünün en önemli fuarlarından LeShow Deri ve Moda Fuarı, ikinci kez İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenleniyor. Deri, kürk ve tekstil moda endüstrilerinin en üst düzey markaları içinyeni hedef pazarlara açılan giriş kapısı konumundaki 2. LeShow İstanbul-2020, moda tasarımcıları, önemli pazarlardaki sektörel temsilcileri ve satın almacıları bir araya getiriyor.

“Dış Ticaret Fazlası Veren Türkiye İçin Küresel Ölçekte Markalar Oluşturmalıyız”

Fuarın açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle, ekonominin en önemli sacayaklarından olan ihracatın 2018 ve 2019 yılında büyüme rakamları ve rekor cari fazlaya olan katkısıyla Türkiye ekonomisindeki vazgeçilmez pozisyonunu iyice perçinlediğini belirterek, “Asıl hedefimiz olan Dış Ticaret Fazlası Veren Türkiye için küresel ölçekte markalar oluşturmamız gerekiyor. Markalaşmaya verdiğimiz önemin ve ağırlığın daha da arttırılması Deri sektörümüz başta olmak üzere her sektörde destan yazan pazarlama hikayeleri oluşturulması, bugün LeShow’da olduğu gibi her platformda tüketicilerle sürdürülebilir bağlar kurulması gerekiyor. Fuarın, bu açıdan önemli bir görevi üstlenmekte olduğunu ve sorumluluğunu ikinci yılında da başarıyla sürdürdüğünü hepimiz görüyoruz. Tasarımın ve markanın öne çıktığı, ürünlerimizin ve markalarımızın her geçen gün daha çok kitleye ulaştığı LeShow Fuarı, Moskova’da yakalamış olduğu başarıyı eminim ki İstanbul’da daha da ileriye taşıyacaktır.” dedi.

Fuarın önemine dikkat çeken Gülle, “Le Show Fuarı’nın Türkiye’deki başarısının iki ana sebebi var. Birincisi etrafınıza baktığında net bir şekilde gördüğünüz fuarcılık ve organizasyon tecrübesi. İkincisi ise, hem üretimde hem de ihracatta; tasarımıyla, kalitesiyle ve marka değeriyle öne çıkan Türk Deri sektörünün başarısı. 2019 yılında Mücevher, Savunma ve Havacılık ve Hazır Giyim sektörlerimizden sonra, en fazla katma değere sahip olan sektörümüz, kilogram başına 10,3 dolar katma değeri ile Deri ve Deri Mamulleri sektörü oldu. 216 ülke ve bölgeye ihracat yapan deri sektörümüz,Ukrayna’ya olan ihracatını yüzde 58, Sudan’a ihracatını yüzde 51, Suudi Arabistan’a ihracatını yüzde 41, Fas’a yüzde 73 Polonya’da ve İspanya’da ise yüzde 37 arttırarak önemli bir başarı gösterdi. Sektörümüzün en büyük ortağı ve LeShow’a 22 yıldır ev sahipliği yapan Rusya’ya ise ihracatımız 183 milyon dolar olarak gerçekleşti. Net anlaşılan bir şey var ki, Deri sektörümüz tasarımın kilit unsurlarını gerçekten çok başarılı bir şekilde sentezlemiş durumda. Organizasyonu gerçekleştirdiği için Türkel Fuarcılık A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Korhan Yazgan’a teşekkürlerimi sunuyorum.Fuarın tüm katılımcılarımıza, ziyaretçilerimize ve firmalarımıza başarılar getirmesini temenni ediyorum.” dedi.

2020 İhracat Hedefi 190 Milyar Dolar

Fuara katılan önemli isimler arasında yer alan Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay ise Türkiye’de böyle fuarların sayısının artırılması gerektiğini söyledi.

“Baktığımız zaman 130-135 katılımcı firma var. Aralarında 15 tasarımcı var. 85-90 tane Türk firması 35 civarında yabancı firma katılıyor. Bir yandan da uluslararası ölçekte bir fuar olma yolunda hızla ilerleyen bir fuar” açıklamasında bulunan Turagay, Türkiye’nin geçen yıl 180,5 milyar dolar ihracat yaptığını, bu yılki ihracat hedefinin 190 milyar dolar olduğunun altını çizdi.

Dünyadaki en büyük ihracatçı 50 ülkenin ihracatının yüzde 2,6 azaldığını,Türkiye’nin ise ihracatını yüzde 2,04 artırmayı başardığını dile getiren Turagay, 200’den fazla ticaret heyeti düzenlediklerini kaydederek şunları söyledi; “Birçok ülkeye gittik. Alım heyetleri düzenledik. Devletimiz her türlü desteği verme konusunda elinden gelen her şeyi yaptı. Bugün TİM ve ihracatçı birlikleri ile o kadar koordineli çalışıyoruz ki hepimiz masanın etrafına oturduğumuz bir tüccar gibi hareket ediyoruz. Türkiye potansiyeli çok yüksek bir ülke. Biraz pazar çeşitlendirilmesine gitmemiz lazım. Deri ve Deri Mamulleri ihracatımız 1,7 milyar dolar ama özellikle deri ve kürkte Rusya’ya olan ihracattaki azalma bir anda ihracatımızı olumsuz yönde etkiliyor. Demek ki pazarımızı çeşitlendirmemiz lazım. Dinamik iş adamları ve ihracatçılarımızı gördüğümüz zaman böyle güzel uluslararası fuarların Türkiye’de düzenlendiği zaman gurur duyuyoruz.”

“Türkiye’de Katma Değerli İhracatta Sektör Olarak 4. Sıradayız”

Deri ve Deri mamüller Sektörü olarak geçtiğimiz yılı 1,7 milyar dolar ihracatla tamamladıklarını belirten İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, “Fuar marka fuarlarımızdan biri. Sektörümüze katkı sağlayacak. Sektör olarak ihracat gerçekleştirdiğimiz ilk 5 ülke sırasıyla Rusya, Fransa, ABD, Almanya ve İtalya. ABD ile ilgili ciddi çalışmalar yapıyoruz. Geçtiğimiz yıla göre ABD’ye ihracatta yüzde 12’lik bir artış yakaladık.” açıklamasında bulundu.

Kore’nin önümüzdeki yıllarda ilk beşin içerisine gireceğinin altını çizen Şenocak, önemli olanın katma değerli ürün ihracatı gerçekleştirmek olduğunu, Türkiye’de katma değerli ihracatta sektör olarak 4. sırada yer aldıklarını belirterek, “Türkiye ortalamasının kilogram başı ihracat birim fiyatında 10 katıyız. Deri ve konfeksiyon sektöründe ise 100 katıyız.” şeklinde konuştu.

Daha Fazla Göster

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyici uygulamanızı kapatıp tekrar giriş yapmayı deneyiniz.