Bakanlıktan sosyal medya reklamlarına düzenleme geldi
Sosyal medya fenomenleri, yaptıkları reklamlar ve iş birlikleri sayesinde takipçileri üzerinden gelir elde ediyor. Nispeten yeni olan bu gelir yöntemi, herhangi bir düzenlemeye tabi tutulmuyor. Ancak bu durum Ticaret Bakanlığı’nın yeni açıklamasıyla değişiyor.
Bugün bir açıklama yapan Bakanlık, Tüketicim Korunması Hakkında Kanun’a dayanarak, yeni bir kılavuz yayınladı. Bundan sonra sosyal medyada reklam yapan ve yaptıran kişiler bu kılavuza uymak zorunda kalacak.
13 maddelik kılavuz, sosyal medya fenomenleri tarafından yapılan ticari reklam ve uygulamaları düzenlemeyi hedefliyor. Reklamların nasıl yapılması ve nelere dikkat edilmesi gerektiği kılavuzda belirtiliyor. Kurallar, hem influencer (sosyal medyada belli bir kitle üzerinde etkisi olan kişiler), hem de reklam verenleri etkiliyor. Kurallara uymayanları ne tür bir ceza beklediği henüz bilinmiyor.