RobotikTEKNOLOJİYapay ZekaYazılım

Mitsubishi Electric Geleceğin Mühendislerine Yeni Nesil Üretim Teknolojilerini Anlattı

Koç, Dokuz Eylül ve Kocaeli Üniversitelerinde teknoloji ve inovasyon etkinliklerine katılan Mitsubishi Electric, Sanayi 4.0, robot sistemleri ve yapay zekâ alanındaki çözümlerini tanıttı

Evden uzaya kadar çok sayıda sektörde ileri teknoloji ürünleriyle dikkat çeken Mitsubishi Electric, dijital fabrika konseptini tanıtmak, robot teknolojileri ve yapay zekâ alanındaki güncel gelişmeleri aktarmak için geleceğin karar vericileri olan üniversite öğrencileriyle buluştu. “Koç Üniversitesi Zero to One Girişimcilik ve İnovasyon Zirvesi”, “Kocaeli Üniversitesi 5. KUMMPAS Günleri” ve “Dokuz Eylül Üniversitesi DETECH’21 Konferansı” kapsamında konuşmacı olarak yer alan Mitsubishi Electric Fabrika Otomasyon Sistemleri Ürün Yönetimi ve Pazarlama Birim Müdürü Tolga Bizel, “Fabrikaların Dijital Dönüşümü ve Robotların Ruhu” başlıklı sunumuyla Sanayi 4.0 çözümleri ve yapay zekâ teknolojileri alanındaki öngörülerini öğrencilerle paylaştı.  

İleri teknoloji ürün ve çözümleriyle Türkiye’deki sanayiciler ve alt yapı projeleri için iddialı bir çözüm ortağı olan Mitsubishi Electric; Koç Üniversitesi tarafından düzenlenen “Zero to one Girişimcilik ve İnovasyon Zirvesi”, Kocaeli Üniversitesi Makine Mühendisliği Kulübü’nün organize ettiği “5. KUMMPAS Günleri” ve Dokuz Eylül Üniversitesi’nin gerçekleştirdiği “DETECH’21-Dokuz Eylül Üniversitesi Teknoloji Konferansı” etkinliklerine katıldı. Mitsubishi Electric Fabrika Otomasyon Sistemleri Ürün Yönetimi ve Pazarlama Birim Müdürü Tolga Bizel, etkinliklerde “Fabrikaların Dijital Dönüşümü ve Robotların Ruhu” başlıklı sunumuyla robot teknolojileri ve yapay zekâ teknolojileri alanındaki güncel gelişmeleri öğrencilerle paylaştı.

Dijital ve akıllı fabrikaların sayısı hızla artıyor

Fabrikaların dijital dönüşüm sürecini anlatan Tolga Bizel, dijitalleşme öncesi üretim metotları hakkında şu bilgileri verdi: “Dijital dönüşümde Taylorizme aykırı üretim metotları konuşuluyor.  Taylorizm sanayi devriminin ilk evresinde karşımıza çıkan, işçinin emeğiyle hat boyunca üretilen ürünün üretimle arasındaki ilişkiyi belirleyen ve teorik davranışları anlatan en önemli çalışma metotlarından birisi olarak biliniyor. Daha sonra Henry Ford’un kitlesel üretim metotları gündemimize geldi. Son olarak ise Japon Toyota firmasının düzgün üretim akışı sağlamak amacıyla geliştirdiği tam zamanlı üretim metotları kullanıldı. Toyota’nın yalın üretim metodu üçüncü sanayi evresinin yoğun bir şekilde kullandığı teorik yöntemlerden biri oldu. Fabrikalardaki dijital dönüşümün hız kazanmasıyla birlikte üçüncü sanayi evresinin son dönemlerinde, seri üretim yapan fabrikalarda bazı işler için insan emeği yerine robot emeğine yer verilmeye başlandı. İnsan emeğini kontrol eden ustabaşılar yerine akıllı kameralar ve sensör sistemlerinin kullanılmasıyla sanayinin üçüncü evresinin sonuna gelmiş olduk. Artık Sanayi 4.0 olarak adlandırdığımız bu evrede insan üretim bandında yer almıyor. Akıllı makineler ve robotların üretim bandında baş rolü oynadığı karanlık fabrikalar hayatımıza girmeye başladı. Dünya genelinde, insanın üretim sürecinde çok daha verimli alanlarda rol almaya başladığı dijital ve akıllı fabrikaların sayısı hızla artıyor.”

“Robotlarımıza ruh kazandırıyoruz”

Mitsubishi Electric robotlarının sektörde fark yaratan özelliklerinden bahseden Bizel, şu açıklamalarda bulundu: “Akıllı algılayıcılar sayesinde robotların algılama ve anlama süreci sonrasında karar verebilmesini sağlamak için çalışıyoruz. En büyük hayallerimizden biri, gelecekte robotlarımızın kendi kendilerine karar alıp tüketici ihtiyaçlarını giderebilecek yetkinliğe sahip olmasıydı. Yapay zekâ teknolojileriyle güçlendirilmiş bu yeni yaklaşıma Mitsubishi Electric’in tescilli AI markası olarak MAISART (Mitsubishi Electric’s AI creates the State-of-the-ART in technology) ismini veriyoruz. Bu tescilli teknolojimiz, üç ana bölüm halinde çalışıyor. Bu aşamalarda ‘Derin Öğrenme’, ‘Pekiştirmeli Öğrenme’ ve ‘Büyük Veri Analizi’ sistematiğini kullanıyoruz. Robot, pekiştirmeli öğrenme metodunu kullanarak yaptığı işlerden kendine birtakım çıkarımlarda bulunuyor ve tutma işlemini bu çıkarımlara göre yapıyor. Ürünü tanıma ve ürünü nasıl yakalayacağını bulma işlemini ise derin öğrenme metoduyla gerçekleştiriyor. Global çapta sanayideki 30 yılı aşkın üretici tecrübemiz ışığında bu üç sistematiği bir araya getirerek robotlarımıza yakın gelecekte bilinç katmayı hedefliyoruz. Bizim robotlarımız yapay zekâ algoritmalarına sahip bir şekilde üretiliyor. Yüksek bilişim ihtiyacının fabrikanın içinde sağlanamayacağı, fabrikada anlık olarak üretilen milyonlarca veriyi analiz edecek bir yapının kurulamayacağı ve verileri buluta veya serverlara göndermek, oradan geri getirmek ve yol boyunca gidip gelen verilerin güvenliğini sağlayamamak gibi sorunlar dolayısıyla robotlara ruh kazandırma olarak değerlendirdiğimiz Mitsubishi Electric’in tescilli AI markası olan MAISART teknolojisini fabrika içerisine kuruyoruz.”

Mitsubishi Electric’in Sanayi 4.0’a yanıtı: e-F@ctory

Etkinliklerde Mitsubishi Electric’in Sanayi 4.0’a yanıtı olan dijital fabrika konsepti e-F@ctory’den bahseden Bizel; “e-F@ctory konseptimizle üreticiler küresel rekabette büyük avantaj elde ediyorlar. Teknolojik çözümlerimizle Türk sanayisine geleceğin dijital fabrikalarını bugünden kurabilme imkânı tanıyoruz. Bugün e-F@ctory altyapısı sayesinde robotlar üretim hattındaki diğer ürünlerle ve ortamla haberleşebiliyorlar. Bilgileri insan kontrolünden bağımsız olarak hem kendi aralarında hem de fabrikayı kontrol eden ana sistemle paylaşıp verimliliği artırmak için hazır durumdalar. Yapay zekâ destekli robotlarımızla üretime yüksek katma değer sağlıyoruz” dedi.

Mitsubishi Electric Corporation Hakkında

Güvenilir ve yüksek kaliteli ürünler üretmek konusunda 100 yıllık deneyime sahip olan Mitsubishi Electric Corporation; bilgi işlem ve iletişim sistemleri, uzay geliştirme ve uydu iletişimleri, tüketici elektroniği cihazları, sanayi teknolojileri, enerji, nakliye ve inşaat makinelerinde kullanılan elektrikli ve elektronik donanımların üretimi, pazarlaması ve satışında bilinen bir dünya lideridir. Mitsubishi Electric, “Changes for the Better” (Daha İyisi İçin Değişim) ruhuyla toplumu teknolojiyle zenginleştirmektedir. Şirket 31 Mart 2020’de sona eren mali yılda 4,462.5 milyar yen* (40.9 milyar dolar) konsolide grup satışı gerçekleştirmiştir.

Ayrıntılı bilgi için; www.MitsubishiElectric.com 

* Tokyo Döviz Borsası’nın 31 Mart 2020’da ilan ettiği 1 USD = 109 yen kambiyo kurundan hesaplanmıştır.

Mitsubishi Electric’in Türkiye’deki Faaliyetleri Hakkında

“Evden uzaya” kadar pek çok farklı sektörde ileri teknoloji çözümleri ile öne çıkan Mitsubishi Electric’in Türkiye’deki ana faaliyet alanları; klima sistemleri, endüstriyel otomasyon sistemleri, ileri robot teknolojileri, CNC mekatronik sistemler ile asansör ve yürüyen merdiven sistemlerinden oluşuyor. Potansiyeline ve gücüne inandığı Türkiye’yi önemli bir üretim üssü olarak konumlandıran Mitsubishi Electric, markanın Avrupa’daki ilk ev tipi klima fabrikası olma özelliğini taşıyan Manisa’daki dijital fabrikasında Türkiye ve Avrupa için yüksek enerji tasarruflu ve çevre dostu klimalar üretiyor. Türk sanayisinin fabrikaların dijital dönüşüm sürecine entegrasyonu için çalışan Mitsubishi Electric, otomasyon teknolojileri ile dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahip Marmaray projesinde de dikkat çekiyor. Türkiye’de otomotiv ekipmanları, yarı iletken cihazlar, ulaştırma ve enerji sistemleri gibi pek çok farklı kulvarda da rol alan Mitsubishi Electric, kamu sistemleri alanındaki faaliyetleri kapsamında uçak ve uçuş güvenliğini artırmak amacıyla havalimanları için geliştirdiği radar teknolojisini Antalya Havalimanı’nda da uyguluyor. Uzay araştırma ve geliştirme sistemleri alanında dünyanın önde gelen üreticilerinden Mitsubishi Electric, Türkiye’nin ve komşu ülkelerin iletişim ve yayıncılık altyapısına katkıda bulunan Türksat 4A ve 4B uydularının da üreticisi konumunda. Ayrıntılı bilgi için; tr.mitsubishielectric.com 

Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri Hakkında

Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri; otomotiv, gıda, paketleme, metal ve PVC işleme makineleri gibi çeşitli alanlarda Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarına hızlı entegrasyon, üretkenlik, esneklik ve verimlilik konusunda katma değer sağlıyor. “Sanayi 4.0” olarak da adlandırılan yeni endüstri evresine e-F@ctory, yani dijital fabrika konseptiyle yanıt veriyor. Ayrıntılı bilgi için; tr3a.mitsubishielectric.com

Daha Fazla Göster

Mihriban Kurt

Çukurova Üniversitesi Radyo ve Televizyon 1. sınıf öğrencisiyim. Instagram'da Sporcups adı altında güncel olarak basketbol haberleri paylaştığım bir sayfam var. Sosyal Medya'da beni takip etmek isterseniz adımın bulunduğu kısımda sosyal medya hesaplarım mevcut.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyici uygulamanızı kapatıp tekrar giriş yapmayı deneyiniz.