Çin’e İhracatta ‘lobi’ Atağı
Çin’in, dünyanın en büyük zeytin ve zeytinyağı ithalatçısı olduğunu belirten Türkiye-Çin İş Geliştirme ve Destekleme Derneği Başkanı İhsan Beşer, ürün bazlı lobi sistemiyle Türkiye’nin büyük avantaj yakalayacağını söyledi.
İŞ dünyası, zeytinyağı ihracatında İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi rakip ülkelerle rekabette öne geçmek için ‘ürün bazlı lobi’ sisteminin hayata geçirilmesini önerdi. Çin’in, dünyanın en büyük zeytin ve zeytinyağı ithalatçısı olduğunu belirten Türkiye-Çin İş Geliştirme ve Destekleme Derneği Başkanı İhsan Beşer, ürün bazlı lobi sistemiyle Türkiye’nin büyük avantaj yakalayacağını kaydetti. Beşer, Türkiye ile Çin arasında sınırsız ticaret ve işbirliği potansiyeli olduğunu söyledi. Türkiye’nin Çin’den ortalama her bir dolarlık mal satışına karşılık 8 dolarlık mal ithal ettiğini belirten Beşer, Hürriyet’e şu açıklamalarda bulundu:
LOBİ OLUŞTURMALIYIZ
Çin’in ekonomik başkenti diyebileceğimiz Şangay’da bütün dünyadan binlerce firmanın katıldığı çok önemli bir fuar olacak. Söz konusu fuara 2019 yılında Türkiye’den 59 firma katılmıştı. Bu sayıyı bir an önce arttırmamız, daha çok sayıda Türk firmasının çok iyi bir organizasyonla İtalya, İspanya ve Yunanistan’ın zeytinyağı üzerine çalışan firmalarının yaptığı gibi ürün bazlı lobiler oluşturarak bu fuara katılmalıyız. Bu bakımdan eylül ayında işadamlarıyla gideceğimiz Çin’de düzenlenecek fuar büyük önem taşıyor.