<\/p>\n\n\n\n
E-LEARNING ALGI ARA\u015eTIRMASI\u2019a g\u00f6re ge\u00e7 ergenlik d\u00f6nemine denk gelen \u00fcniversite ve b\u00f6l\u00fcm tercihleri, \u00fcniversiteden mezun olana kadar de\u011fi\u015febiliyor. Uluslararas\u0131 e\u011fitim platformu Laba Turkey ve NielsenIQ ara\u015ft\u0131rma \u015firketi i\u015f birli\u011finde yap\u0131lan E-Learning Alg\u0131 Ara\u015ft\u0131rmas\u0131\u2019na g\u00f6re, kat\u0131l\u0131mc\u0131lar\u0131n y\u00fczde 38\u2019i \u00fcniversiteden mezun olduktan sonra lisans e\u011fitimi d\u0131\u015f\u0131nda bir kariyer hedeflediklerini s\u00f6yl\u00fcyor. Ara\u015ft\u0131rmay\u0131 ger\u00e7ekle\u015ftiren Laba T\u00fcrkiye\u2019nin \u00dclke M\u00fcd\u00fcr\u00fc Elif Tuzlako\u011flu, lisans d\u00f6neminde al\u0131nan e\u011fitimden ba\u011f\u0131ms\u0131z bir kariyere y\u00f6nelenlerin oran\u0131n\u0131n az\u0131msanmayacak kadar fazla oldu\u011funa de\u011finerek belirlenen yeni kariyer i\u00e7in eksik kalan bilgilerin al\u0131nacak farkl\u0131 e\u011fitimlerle giderilmesi gerekti\u011fini ifade ediyor.<\/strong><\/p>\n\n\n\n
Ge\u00e7 ergenlik d\u00f6nemine denk gelen \u00fcniversite ve b\u00f6l\u00fcm tercihleri, \u00fcniversiteden mezun olana kadar de\u011fi\u015febiliyor. Kafa kar\u0131\u015f\u0131kl\u0131\u011f\u0131n\u0131n sebebi kimi zaman e\u011fitim kurumunun niteli\u011fi kaynakl\u0131 olsa da d\u00f6nemin \u015fartlar\u0131na ve ihtiya\u00e7lar\u0131na g\u00f6re de\u011fi\u015fen pop\u00fcler meslekler, insanlar\u0131n beklentilerini kar\u015f\u0131layamad\u0131\u011f\u0131nda yeni kariyer aray\u0131\u015flar\u0131n\u0131 ba\u015flat\u0131yor. Uluslararas\u0131 e\u011fitim platformu Laba Turkey ve NielsenIQ ara\u015ft\u0131rma \u015firketi i\u015f birli\u011finde yap\u0131lan E-Learning Alg\u0131 Ara\u015ft\u0131rmas\u0131\u2019na g\u00f6re de kat\u0131l\u0131mc\u0131lar\u0131n y\u00fczde 38\u2019i \u00fcniversiteden mezun olduktan sonra lisans e\u011fitimi d\u0131\u015f\u0131nda bir kariyer hedeflediklerini s\u00f6yl\u00fcyor. Ara\u015ft\u0131rmay\u0131 ger\u00e7ekle\u015ftiren Laba T\u00fcrkiye\u2019nin \u00dclke M\u00fcd\u00fcr\u00fc Elif Tuzlako\u011flu, lisans d\u00f6neminde al\u0131nan e\u011fitimden ba\u011f\u0131ms\u0131z bir kariyere y\u00f6nelenlerin oran\u0131n\u0131n az\u0131msanmayacak kadar fazla oldu\u011funa de\u011finerek belirlenen yeni kariyer i\u00e7in eksik kalan bilgilerin al\u0131nacak farkl\u0131 e\u011fitimlerle giderilmesi gerekti\u011fini belirtiyor.<\/p>\n\n\n\n
Kat\u0131l\u0131mc\u0131lar\u0131n %72\u2019si \u00dcniversitenin Hayatlar\u0131nda Olumlu Etkisi Oldu\u011funu D\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyor<\/strong><\/p>\n\n\n\n
E-Learning Alg\u0131 Ara\u015ft\u0131rmas\u0131\u2019n\u0131n bulgular\u0131na g\u00f6re \u00fcniversite e\u011fitiminin hayat\u0131n her alan\u0131nda olumlu etki yaratt\u0131\u011f\u0131n\u0131 d\u00fc\u015f\u00fcnenlerin oran\u0131 %72 iken lisans e\u011fitiminin daha kolay i\u015f bulmalar\u0131na yard\u0131mc\u0131 oldu\u011funu d\u00fc\u015f\u00fcnenlerin oran\u0131 %62\u2019ye d\u00fc\u015f\u00fcyor. \u00dcniversite bitirenlerin %38\u2019i ise mezun oldu\u011fu lisans alan\u0131 d\u0131\u015f\u0131nda kariyerlerini s\u00fcrd\u00fcr\u00fcyor. Verilere dikkat \u00e7eken Laba T\u00fcrkiye \u00dclke M\u00fcd\u00fcr\u00fc Elif Tuzlako\u011flu, gen\u00e7 ya\u015flarda belirlenen kariyer hedeflerinin y\u0131llara g\u00f6re de\u011fi\u015fiklik g\u00f6sterebildi\u011fini belirtiyor. Tuzlako\u011flu, buna kar\u015f\u0131l\u0131k kendi alan\u0131 d\u0131\u015f\u0131nda bir kariyer hedefleyen yeni mezunlar\u0131n, pratikteki ve teorikteki eksiklerini konunun uzmanlar\u0131ndan al\u0131nabilecek e\u011fitimlerle giderebilece\u011fini s\u00f6yl\u00fcyor.<\/p>\n\n\n\n
Kariyer Hedefleri 4 Y\u0131lda De\u011fi\u015febiliyor<\/strong><\/p>\n\n\n\n
Ger\u00e7ekle\u015ftirdikleri ara\u015ft\u0131rman\u0131n sonu\u00e7lar\u0131n\u0131 yorumlayan Laba T\u00fcrkiye \u00dclke M\u00fcd\u00fcr\u00fc Elif Tuzlako\u011flu, \u201cE\u011fitimin niteli\u011fi ve i\u015f hayat\u0131na entegrasyonu T\u00fcrkiye\u2019de tart\u0131\u015f\u0131lmaya devam ediyor. \u0130nternet devrimi ve geli\u015fen imkanlar sayesinde lisenin bitti\u011fi ve \u00fcniversite tercihlerinin yap\u0131ld\u0131\u011f\u0131 18 ya\u015f d\u00f6nemindeki se\u00e7imleri kal\u0131c\u0131 olmaktan \u00e7\u0131kart\u0131yor ve kariyer hedefleri 4 y\u0131lda de\u011fi\u015febiliyor. Dijital ve s\u00fcrekli d\u00f6n\u00fc\u015fen bir \u00e7a\u011fda ihtiya\u00e7 duyulan i\u015f alanlar\u0131 da de\u011fi\u015fiklik g\u00f6sterebiliyor. Her ne kadar insanlar kendi alanlar\u0131yla ba\u011flant\u0131l\u0131 olan bu yeni mesleklere y\u00f6nelse de ara\u015ft\u0131rmam\u0131za g\u00f6re az\u0131msanmayacak oranda \u00fcniversite mezunu, e\u011fitim ald\u0131\u011f\u0131 b\u00f6l\u00fcmden ba\u011f\u0131ms\u0131z bir meslek se\u00e7iyor. Bu durumda mezunlar\u0131n teorik ve pratik bilgi eksikliklerini, se\u00e7ilen kariyerle ilgili i\u015fin mutfa\u011f\u0131ndan gelen y\u00f6neticilerden al\u0131nan e\u011fitimlerle giderebiliyoruz.\u201d ifadelerinde bulunuyor.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
E-LEARNING ALGI ARA\u015eTIRMASI\u2019a g\u00f6re ge\u00e7 ergenlik d\u00f6nemine denk gelen \u00fcniversite ve b\u00f6l\u00fcm tercihleri, \u00fcniversiteden mezun olana kadar de\u011fi\u015febiliyor. Uluslararas\u0131 e\u011fitim platformu Laba Turkey ve NielsenIQ ara\u015ft\u0131rma \u015firketi i\u015f birli\u011finde yap\u0131lan E-Learning Alg\u0131 Ara\u015ft\u0131rmas\u0131\u2019na g\u00f6re, kat\u0131l\u0131mc\u0131lar\u0131n y\u00fczde 38\u2019i \u00fcniversiteden mezun olduktan sonra lisans e\u011fitimi d\u0131\u015f\u0131nda bir kariyer hedeflediklerini s\u00f6yl\u00fcyor. Ara\u015ft\u0131rmay\u0131 ger\u00e7ekle\u015ftiren Laba T\u00fcrkiye\u2019nin \u00dclke M\u00fcd\u00fcr\u00fc Elif …<\/p>\n","protected":false},"author":27,"featured_media":14744,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[2,1,43,51,3594,17],"tags":[1057,2911,3032,1070],"yoast_head":"\n