DÜNYAGüncelİnternetMarkaMobilSosyal MedyaSPORTEKNOLOJİVideo

TikTok’un sürdürülebilirlik kampanyası 100 milyondan fazla izlenmeye ulaştı!

Dünyanın önde gelen kısa video platformu TikTok, Birleşmiş Milletler’in 17 maddeden oluşan Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları hakkında farkındalık yaratmak için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Spor Kulübü ve Spor İstanbul ile bir araya geldi. 26 Kasım’da paralimpik sporcu Burak Abacıoğlu’nun gerçekleştirdiği koşularla başlayan kampanya, TikTok üzerinden canlı yayınlandı. TikTok, bu projeye dikkat çekmek için platform içinde #DeğişimİçinHareketeGeç etiketiyle bir kampanya başlattı ve kampanyaya özel  interaktif çıkartmalar oluşturdu. Kullanıcıların yoğun ilgi gösterdiği kampanya 100 milyondan fazla görüntülenmeye ulaştı ve altı milyondan fazla beğeni aldı.

Kullanıcılarına yaratıcılıklarını sergilemeleri için her zaman pozitif bir deneyim sunan TikTok, Türkiye’de ve tüm dünyada sosyal sorumluluk alanında farkındalık yaratmayı ve kitleleri bilinçlendirmeyi hedefliyor. Bu kampanya kapsamında paralimpik sporcu Burak Abacıoğlu, İstanbul’un farklı sembolik lokasyonlarında 17 gün boyunca koşu etkinlikleri gerçekleştirdi. TikTok üzerinden canlı yayınlanan koşulara Spor İstanbul ve İBB Spor Kulübünden milli sporcuların yanı sıra, ünlü isimler de destek verdi. 17 küresel amacın ayrı ayrı ele alındığı canlı yayınlar toplamda 600 dakika sürdü ve 300 binden fazla kullanıcı tarafından görüntülendi. 

TikTok’taki popüler içerik üreticileri ve ünlüler de kampanyaya destek verdi. Milli sporcu ve Survivor yarışmacısı Sude Burcu, 15. amaç olan “Karasal Yaşam” amacına özel hazırlanan filtreyle bir video paylaşarak ilk ağacını anneannesiyle birlikte çok küçük yaşta diktiğini ve bitkilerin önemli bir besin kaynağı olduğunu ekledi. Milli bisiklet sporcusu Keziban Koyun, 9. amaç olan “Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı” amacına dikkat çekerek, internet kullanmadığı zamanlarda vaktini spor yaparak ve dinlenerek geçirdiğini anlatan bir video paylaştı. Başka bir videoda futbolcu Umut Olcay, kullanıcıları sürdürülebilir kalkınma için harekete geçmeye teşvik etti.

Duvar resmi Kadıköy’de yerini aldı

TikTok’un Sürdürülebilir Kalkınma hedefleri kampanyasını temsil eden, grafiti sanatçısı Leo Lunatic tarafından hazırlanan büyük bir duvar resmi de,  İstanbul’un popüler bölgesi Kadıköy’ün Yoğurtçu Şükrü Sokak’ta sergileniyor.

TikTok Hakkında

TikTok önde gelen kısa video uygulamasıdır. İnsanların hayatlarına ilham vermeyi ve zenginleştirmeyi misyon edinen TikTok, dünya üzerindeki herkesin videolar aracılığıyla tutkularını paylaşabilmesi ve yaratıcılığını ortaya çıkarabilmesine uygun pozitif bir uygulama deneyimi sunar. TikTok’un Los Angeles, New York, Londra, Paris, Berlin, Dubai, Mumbai, Singapur, Jakarta, Seoul ve Tokyo’da global ofisleri mevcuttur.www.tiktok.com

Küresel Amaçlar hakkında

25 Eylül 2015’te 193 dünya lideri New York’taki Birleşmiş Milletler genel merkezinde 17 maddelik Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (ya da Küresel Amaçlar) üzerinde uzlaşmaya vardı. Bu küresel gündem, 2030’a kadar üç hayati konuda başarıya ulaşmaya odaklanan bir dizi hedef ve alt hedefi içeriyor: Yoksulluğu sona erdirmek, eşitsizlik ve adaletsizlikle mücadele ve iklim değişikliği sorununu çözmek. Ayrıntılar: kureselamaclar.org

Daha Fazla Göster

Mihriban Kurt

Çukurova Üniversitesi Radyo ve Televizyon 1. sınıf öğrencisiyim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyici uygulamanızı kapatıp tekrar giriş yapmayı deneyiniz.