İnternetMobilSosyal MedyaSPORTEKNOLOJİ

KRİKET 59 MİLYON TAKİPÇİYLE FIFA VE FIBA’YI GERİDE BIRAKTI

Önde gelen global iletişim ajanslarından biri olan BCW’nun (Burson Cohn & Wolfe) spor departmanı olan BCW Sports, Uluslararası Spor Federasyonlarının (IF) sosyal medya üzerine etkilerini izlemeyi amaçladıkları 2020 Uluslararası Spor Federasyonları Sosyal Medya Sıralaması yayınlandı.  

Bu yılın sıralaması Kış ve Yaz Olimpiyat programları olmak üzere tüm IF’lerin yanında ilk kez olimpik kabul edilmeyen IF’leri de içeriyor. Sosyal medyadaki en güçlü IF olan Uluslararası Kriket Konseyi (ICC), olimpik sporlar arasında yer almıyor. Dubai merkezli dünya çapında yönetim organı olan Kriket, platformlardaki toplam 59.048.874 takipçisi ile ikinci sıradaki FIFA’dan (27.758.132) oldukça üstün ve üçüncü sıradaki FIBA’nın ise 12.288.101 takipçisi bulunuyor.  

Bu yılın dikkat çekenleri aşağıdaki sonuçları kapsıyor:

Sosyal medya kanalları daha önemli hale geliyor: Sonuçlar, genel olarak sosyal medyanın, platformlar arasında kayda değer ölçüde artan takip ve katılım oranları ile IF’ler arasındaki önemini daha da artırdığını gösteriyor.  Bu durum büyük ölçüde, COVID-19 nedeniyle 2020 yılının sporcular, taraftarlar ve şirketler arasındaki tüm etkileşimin online platformlara yönlendiren dijital bir yıl olduğu gerçeğine bağlanabilir. Aynı zamanda bu, IF’lerin dijital dönüşüm hamleleri de bir o kadar arttırdığını ortaya çıkartıyor. 

Olimpik olmayan sporlar zirvede: Olimpik ve olimpik olmayan tüm IF’lerin genel gücünü özetlemek, heyecan verici içgörüler sağlıyor: Sosyal medyadaki en iyi üç spor federasyonunun üçü olimpiyatlara dahil değil. Sosyal medyadaki en güçlü IF olan Uluslararası Kriket Konseyi (ICC), olimpik sporlar arasında yer almıyor. Dubai merkezli dünya çapında yönetim organı olan Kriket, platformlardaki toplam 59.048.874 takipçisi ile ikinci sıradaki FIFA’dan (27.758.132) oldukça üstün ve üçüncü sıradaki FIBA’nın ise 12.288.101 takipçisi bulunuyor. İlk ondaki diğer iki Olimpik olmayan sporlar ise yedinci sırada olan Teqball (Uluslararası Federasyonu, 2.793.708) ve sekizinci sırada olan Cheerleading (Uluslararası Federasyonu, 3.432.398)

Facebook ve Instagram merkezdeki yerini koruyor: Yeni platformlar bir süredir heyecan uyandırıyor olsa da, Facebook hâlâ çoğu spor organizasyonunun sosyal medya çalışmalarının merkezinde yer alıyor. Bunun nedeni ise, Tüm sosyal medya platformlarında en fazla takipçiye sahip olan 105 aktif IF hesabında toplam 63.565.590 takipçi bulunuyor ve bu da Facebook’u IF dünyasının en popüler sosyal medya platformu yapıyor. Takip açısından en önemli ikinci platform olarak ise toplam 30.250.720 takipçisi ile Instagram yer alıyor.

BCW Sports Genel Müdürü Lars Haue-Pedersen, “Araştırmalarımız, daha küçük ve daha genç IF’lerin, birçok geleneksel IF’lerin şu an geçmeye zorlandığı durumdan zaten geçtiğini gösteriyor: Dijital dönüşüm. Bahsettiğimiz genç IF’ler geleneksel medyada yeterince yer almadıkları için zamanında bu dönüşümü geçirmek zorunda kalmışlardı ve şu an hızlı şeritte ilerliyorlar. Teqball ve Cheerleading’i ilk on arasında ve daha büyük Olimpik IF’lerin açıkça önünde görmek kesinlikle çok etkileyici. Daha köklü IF’lerin, kesinlikle hızlı ilerlemeye devam edecek olan gençleri yakalamak istiyorlarsa, bir an önce harekete geçmeleri gerekiyor. Bu gerçekten de COVID sonrası takip edilmesi ilginç bir gelişme olacak” dedi.

Araştırma Hakkında                  

Uluslararası Spor Federasyonu Sosyal Medya Sıralaması, BCW Sports’un uluslararası spor federasyonlarının sosyal medya aracılığıyla nasıl iletişim kurduğuna dair en son araştırmasıdır. Şu anda dördüncü yılında olan yıllık bir değerlendirmedir. Toplamda 120 kurumsal Twitter hesabı, 105 Facebook sayfası, 93 Instagram hesabı, 76 YouTube kanalı, 61 LinkedIn profili, 41 Periscope hesabı ve 27 TikTok hesabı ile uluslararası spor federasyonu başkanlarının 32 kişisel Twitter hesabı dahil edilmiş ve bu sıralamada analiz edilmiştir. 

BCW hakkında

Dünyanın en büyük tam hizmet küresel iletişim ajanslarından biri olan BCW (Burson Cohn & Wolfe), insanları müşteriler adına harekete geçirmeyi hedefler. BCW, B2B, tüketici, kurumsal, kriz yönetimi, sağlık hizmetleri, halkla ilişkiler, amaç ve teknoloji sektörlerindeki müşteriler için kazanılmış medyaya dayanan ve tüm kanallarda ölçeklenen dijital ve veri odaklı yaratıcı içerik ve entegre iletişim programları sunar. BCW, yaratıcı bir dönüşüm şirketi olan WPP’nin bir parçasıdır.

www.bcw-global.com 

Daha Fazla Göster

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyici uygulamanızı kapatıp tekrar giriş yapmayı deneyiniz.