e-sporİnternetMobilOyunSosyal MedyaTEKNOLOJİYaşam Tarzı

İyi bir yayıncı olmak için yapmanız gereken 6 şey

Açtığınız bir yayının binlerce kişi tarafından izlenmesini ve hitap ettiğiniz kitlenin hızla büyümesini istiyorsanız bunu bir strateji çevresinde gerçekleştirmeniz gerekiyor. Zira dünya genelinde milyonlarca yayıncı sizinle aynı hedefe ulaşmak adına canla başla çalışıyor. Peki izleyenler tarafından ilgi gören yayınlara imza atmak ve oyun yayınları üzerinden gelir elde etmek için neler yapmanız gerekiyor? İşte popüler bir yayıncı olmak için yapmanız gereken 6 şey:

#1 – Kendi tarzınızı oluşturun

Çok izlenen yayıncıların hemen hepsinin kendine has bir özelliği ve üslubu olduğunu fark etmişsinizdir. Kimi için başarının anahtarı yayıncının oyun içindeki performansı iken kiminin sosyal becerileri kitlesinin hızla büyümesine yardımcı oluyor. Bu noktada sizin de kendi özelliklerinizi öne çıkarıp kendinize has bir tarz yaratmanız çok önemli.

#2 – Samimi bir üslupla iletişime geçin

İlk yayınlarınızda heyecanlanmanız oldukça normal. Ancak pratik yaptıkça kamera karşısında kendinizi daha rahat hissedeceksiniz. Bu sayede kamera karşısında daha da rahat hareket edebilir hale geleceksiniz. Daha çok pratik yapıp, yayınlarda daha doğal olmanız ve izleyenlerinizle içten bir iletişim kurmanız sizi bir adım daha öne taşır.

#3 – Küçük prodüksiyon yatırımları yapın

Yeni nesil yayıncılık eskiye kıyasla daha amatör imkanlarla gerçekleşiyor ve bu samimi ortam izleyiciler tarafından daha çok ilgi görüyor olabilir. Ama bu izleyenlerinize kötü bir yayın deneyimi yaşatabileceğiniz anlamına gelmez. Bu sebeple yayınlarınıza küçük ama etkili yatırımlar yaparak daha profesyonel bir izlenim yaratabilirsiniz.

#4 – Yayınlarınızı tüm platformlarda paylaşın

İlk yayınlarınız doğal olarak potansiyelinizin çok daha altında bir izleyici kitlesi tarafından izlenecektir. Bu süreçte kendi kitlenize ulaşabilmek adına yayınlarınızı mümkün olan tüm kanallardan paylaşarak kitlenizin yayın açtığınızdan haberdar olmasını sağlayabilirsiniz. Kısıtlı sayıda platformun sunduğu otomatik duyuru ve ücretsiz çoklu yayın imkanlarıyla yayın açtığınız gibi takipçilerine duyurabilir, aynı anda birden fazla platformda izleyicilere ulaşabilirsiniz.

#5 – Ödüllü etkinlikler düzenleyin

Kısa sürede kitlenizi genişletmenin bir diğer yöntemi de yayınlarınızda ödüllü etkinlikler düzenlemek. Gerçekleştireceğiniz etkileşimli etkinlikler hem abone sayınızın hızla artmasını sağlayacak hem de ödüle sahip olmak isteyen izleyiciler arkadaşlarını etiketleyerek sizin daha fazla kişi tarafından tanınmanıza yardımcı olacak.

#6 – Doğru platformu tercih edin

Tüm bu yöntemler dünya genelinde milyonlarca yayıncının ortak stratejisi haline geldi. Diğer yayıncıların önüne geçip bu geniş deryada boğulup gitmek istemiyorsanız doğru platformu tercih ettiğinizden emin olmalısınız. Öyle ki diğer yayın platformları sadece en çok talep görenleri ön plana çıkararak yayınlarınızın daha çok kişiye ulaşmasına fırsat tanımazlar.

Daha Fazla Göster

Mihriban Kurt

Çukurova Üniversitesi Radyo ve Televizyon 1. sınıf öğrencisiyim. Instagram'da Sporcups adı altında güncel olarak basketbol haberleri paylaştığım bir sayfam var. Sosyal Medya'da beni takip etmek isterseniz adımın bulunduğu kısımda sosyal medya hesaplarım mevcut.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyici uygulamanızı kapatıp tekrar giriş yapmayı deneyiniz.