İnternetSosyal MedyaTEKNOLOJİ

GENÇLER İNTERNETTE HANGİ İÇERİKLERİ TERCİH EDİYOR?

Pandemi süreci toplumu ve özellikle gençleri sadece sağlık açısından değil aynı zamanda ekonomik ve sosyal olarak da ciddi biçimde etkiliyor. İnternet ile iç içe büyüyen yeni nesil dijital pazarlama sektörünün de en önemli hedef kitlelerinden biri haline geldi. Pek çok teknoloji firması genç kullanıcıların en çok ilgi gösterdiği alanlar üzerine çalışmalar yürütüyor. Yeni neslin, internet üzerinde en çok zaman geçirdiği alanların video formatlı alanlar olduğunu söylemek mümkün. Online ortamda zaman geçiren gençlerin, ülke nüfusuna göre oranı küçümsenmeyecek kadar çok. Bu oranın içerisinde daha çok yaşları 13 ve 19 arasında değişen gençler yer alıyor. Gençlerin internette en çok zaman geçirdiği kategorilerin başında arama motorları, sosyal ağlar ve video siteleri geliyor. Gençlerin en çok ilgi gösterdiği siteler ise çabuk tüketilen, ilgi çeken, fayda sağlayan, bilgi ve eğlenceye dayalı olan dijital alanlar.

Arama motorları arasında Google, video sitelerinden Youtube ve sosyal medya kanallarından Twitter ile Instagram genç nüfusun yüzde 90′ nın ilgi alanını oluşturuyor. Eğlenceden, ticari kazanca, online eğitimden spor faaliyetlerine kadar pek çok etkinliği bünyesinde barındıran ve her geçen gün gelişen sosyal medya ağları pandemi sürecinde gençlerin sosyal etkinlik ihtiyacını internet üzerinden karşılamaya odaklı hizmet veriyor.

Gelişen teknolojiyle birlikte Twitter ve Instagram gibi video, anlık durum ve fotoğraf paylaşma siteleri ise gençlerin onay görme beğenilme psikolojisini yansıttığı için büyük ilgi görüyor. Bu süreçte interaktif dünyada yer bulan önemli bir konuda pc yerine mobilden internete erişimin son zamanlarda ciddi oranda artmış olması. Bu, markaların içeriklerini ve alt yapılarını mobil servislere göre yenilemeye başlamasına yol açtı.Oyunlar ve e-kitaplar da yine mobil kullanıcılarının tercih ettiği diğer aplikasyonlar. Daha çok “Ad Blocker” gibi reklamlara karşı kullanılan programlar gençler arasında hızla yayılıyor. Özellikle yoğun zaman ayırdıkları sitelerin başında gelen Youtube üzerinde çıkan reklamları engelleyen bu programlar, gençler tarafından kullanılıyor.

Sosyal içeriği güçlü, eğlenceli, komik, gündem konulu içerikler gençlerin en çok tıkladığı alanların başında geliyor. Teknolojik konularla ilgili ilginç, dinamik ve nokta atışı yapan pazarlama teknikleri de yine gençlerin ilgisini çeken alanlardan.

Daha Fazla Göster

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyici uygulamanızı kapatıp tekrar giriş yapmayı deneyiniz.