Başarı HikayeleriDÜNYAE-TicaretGenelGİRİŞİMCİLİKGirişimlerGüncelİnternetİŞ DÜNYASIKariyerTEKNOLOJİ

Bir Girişimcilik Öyküsü: Trendyol

Trendyol’un kurucusu Demet Mutlu, ilk olarak kendi evinin adresini iletişim adresi göstererek bir girişime adım atıyor. Daha sonra ise tanınmış yabancı yatırımcılarla işbirliği yaparak kurduğu işi bugünün vazgeçilmez alışveriş sitesi haline getiriyor.

Büyük indirimlerle 30 milyon kullanıcıya ulaşan Trendyol, günde ortalama 550 bin ürünü müşteriyle buluşturuyor. Yılda ise yaklaşık 200 milyondan fazla ürün satıyor. Fiyat, ürün çeşitliliği ile her vatandaşa hitap eden Trendyol’un kurucusu Demet Mutlu, üniversite yıllarından itibaren girişimcilikle uğraşan, kendi fikirlerini hayata geçirmek isteyen genç bir girişimci. Kendi işini kurmak için Harvard Üniversitesi’ni yarıda bırakan Mutlu, kendi oturduğu evi ilk iletişim adresi olarak göstermiş ve Trendyol’u kurmaya adım atmış.

300 bin dolar sermaye ile işe başlayan Mutlu, daha sonra tanınmış yatırımcılarla işbirliği yaptı. 2016 yılında “Güncel Küresel Lider” listesine giren Demet Mutlu, 6 yıl içerisinde 2 binden fazla marka ile iş ortaklığı kurmayı başarmıştır. Yılda 20 milyon müşteriyle 81 ile çeşitli ürünleri ulaştıran Trendyol’un yaklaşık 12 milyon kullanıcısı mevcut.

Demet Mutlu’nun Trendyol’u kurmasının ardından 16 ay içerisinde marka uzmanları, şirkete 150 milyon dolar değer biçtiler. Kısa sürede yerli ve yabancı yatırımcıların dikkatini çeken Trendyol, daha sonra Çinli Alibaba’ya %75 oranında hisseyi, 728 milyon dolara sattı.

Daha Fazla Göster

Rabia Kum

İstanbul Medeniyet Üniversitesi 4. sınıf öğrencisiyim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyici uygulamanızı kapatıp tekrar giriş yapmayı deneyiniz.